RSS
Tijdens de masterclass Mass Communication worden de Indiase ingenieurs uitgedaagt zelfs campagnes te verzinnen

Issuemakers geeft masterclass Campagnes aan Indiase officials

Op woensdag 4 juli organiseerde De Issuemakers een masterclass Mass Communication voor een vijftiental Indiase bestuurders. In samenwerking met het International Water and Sanitation Centre (IRC) werd tijdens een boordevol programma ingegaan op de theorie en praktijk achter het bedenken en uitvoeren van (publieks-) campagnes. Aan het einde van de dag bedachten de Indiase gasten zelf een drietal inspirerende campagnes rondom Global Handwashing Day.

Campagnes in theorie en praktijk

De dag bestond uit een aantal boeiende presentaties van  Bert Pol (Prof. Em. Publieke Communicatie, Tabula Rasa), Pim Slierings (directeur SIRE), Susanne Peters (senior consultant De Issuemakers) en Henk Klein Teeselink (Stichting Nederland Schoon). De theorie achter gedragsverandering werd afgewisseld met praktische voorbeelden van succesvolle campagnes. In de middag werden de Indiase officials opgedeeld in groepjes en gingen zijn onder begeleiding van adviseurs van De Issuemakers aan de slag met een eigen (fictieve) campagne. Uit de presentaties die volgden bleek dat zij de theorie en de voorbeeldcampagnes uitstekend wisten te vertalen naar een eigen campagne. Hiermee werd een zeer geslaagde dag besloten, waarbij de dank uitgaat aan alle sprekers!

Lees meer over gedragsverandering en massacommunicatie in dit blogartikel van Elise Latour.

IRC

Het IRC (International Water and Sanitation Centre) is een NGO met een wereldwijd netwerk van partnerorganisaties. Zij streeft het doel na om betaalbare en duurzame water-, sanitatie- en hygiënische voorzieningen te realiseren.  De organisatie werd opgericht in 1968.

Reageren

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>