skip to Main Content

Communicatie- en persstrategie voor Alliantie Hulptroepen

Bij de start van de coronacrisis werd snel duidelijk dat er in Nederland te weinig medische mondmaskers beschikbaar waren voor ons zorgpersoneel. Waar het in ziekenhuizen net goed ging, was het voor kleinere zorginstellingen en mantelzorgers vrijwel onmogelijk om beschermd te kunnen werken met veilig materiaal.

Al snel kwam een groep jonge Nederlandse ondernemers bij elkaar met het idee om dit materiaal zelf naar Nederland te halen. Met een duidelijke missie: een betrouwbaar aanbod aan mondkapjes mogelijk maken, zonder winstoogmerk. Het initiatief werd al snel gesteund door Coolblue, KLM, Flexport en Randstad onder de naam Hulptroepen Alliantie.

De Hulptroepen Alliantie heeft een gecontroleerde supply chain zonder winstoogmerk opgezet en daarbij miljoenen mondmaskers naar Nederland gehaald, op het moment dat er een groot tekort aan hulpmaterialen was.

Wij ondersteunden de Hulptroepen Alliantie bij het opstellen en uitvoeren van de communicatie- en persstrategie.

Back To Top