skip to Main Content

Bio

Maarten Spaans werkt sinds 2011 bij Issuemakers. Hij studeerde politicologie in Amsterdam, waar hij sindsdien met veel plezier woont. Maarten heeft een brede interesse in wat zich afspeelt in de maatschappij, de politiek en de media. Als op iemand bij Issuemakers de term ‘pragmatische wereldverbeteraar’ van toepassing is, dan is het op Maarten. Vaak kritisch, maar altijd op zoek naar een werkbare oplossing. ‘Maatschappelijke verandering voor elkaar krijgen met behulp van authentieke verhalen’, dat is waar Maarten aan werkt. Hij ziet het als een uitdaging om deze verhalen te vinden en op een strategisch impactvolle wijze naar buiten te brengen.  
 
Maarten adviseert opdrachtgevers van Issuemakers over public relations, (crisis- en corporate-) communicatie, mediastrategie en positionering. Daarnaast is hij betrokken bij diverse publicaffairstrajecten. Hij boog zich over vragen in (onder meer) de tech-, financiële-, (agro)food-, transport-, energie-, cultuur-, gezondheids- en publieke sector.  

Enkele (voormalige) opdrachtgevers: AEB Amsterdam, Bionext, DSM, Facebook, KidsRights, Menzis, Ministerie van VWS, Netwerk Mediawijsheid, ProRail, Samsung, Stichting NederlandSchoon, TUI, Unilever, Upfield, Vattenfall.
 
Naast zijn werk bij Issuemakers is Maarten onbezoldigd bestuurslid van de Stichting Ideële Reclame (SIRE) en adviseert hij Stichting de Nationale Denktank.

Back To Top