

Bio
Simone begon in 2016 bij Issuemakers. Een Master Persuasive Communication rondde zij af met een scriptie over de invloed van impliciete attitudes en communicatie op het gedrag van jonge vrouwen, in het kader van het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. Daarmee werd haar voorliefde voor communicatie en issue-agendering aangewakkerd. Dat is nog steeds hetgeen zij het liefste doet en waarvoor zij zich het liefst bij onze opdrachtgevers voor inzet. Bij Issuemakers adviseert en ondersteunt zij organisaties op het gebied van strategische communicatievraagstukken, maatschappelijke positionering en het stevig op de kaart zetten van issues door impactvolle campagnes te bedenken en deze als ervaren projectmanager tot uitvoering te brengen.
Voor welk issue zet deze issuemaker zich regelmatig in?
Simone zet zich het liefst in voor issues die jongeren aangaan en raken. Of het nou gaat om jongeren iets bij te brengen door informatieve campagnes en activaties op te zetten (Week van de Mediawijsheid, Nationale Voorleeswedstrijd), door mee te denken over oplossingen van problemen waar jongeren mee dealen, zoals ongelijkheid onder jongeren (Startfoundation, Kidsrights), door mee te denken over en op de kaart zetten van issues (Nationale Denktank) of door colleges te geven aan communicatiestudenten. Haar drive: ondersteunen van jongeren met impact.
(zij/haar)