Ga naar hoofdinhoud
8

PR-en mediastrategie en uitvoering

Media-aandacht moet je verdienen. Dat kan door op het juiste moment, met de juiste informatie of het juiste verhaal, de juiste journalisten of bloggers te benaderen. Issuemakers heeft een breed medianetwerk en helpt opdrachtgevers graag om verdiende aandacht te krijgen. Hierbij stippelen we niet alleen de strategie uit, maar verzorgen we ook de uitvoering. Van het opstellen en versturen van persberichten tot het schrijven van columns en opiniestukken en het organiseren van persconferenties en –evenementen.

9

Mediatraining

Een ongelukkig mediaoptreden kan voor veel reputatieschade zorgen. Al gaat het slechts mis in een ’s nachts uitgezonden item van het lokale televisiestation, dankzij het internet kan elke uitglijder genadeloos worden uitvergroot. Issuemakers helpt organisaties graag om goed over te komen in de media. De drie belangrijkste voorwaarden om dit te bereiken? Oefenen, oefenen en oefenen. Niet alleen om zo natuurlijk mogelijk voor de camera te verschijnen, maar ook om je kernboodschap helder te kunnen formuleren.

10

Public Affairs: advisering en uitvoering

Een goed voorbereide organisatie weet wat er rondom de voor haar relevante issues in de politiek speelt, op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau. Met een doordacht public affairs-beleid signaleert een organisatie tijdig risico’s en grijpt zij kansen om op het juiste moment, met de juiste boodschap op het juiste issue politieke stakeholders te benaderen. Wie de politieke en maatschappelijke agenda wil beïnvloeden, moet dus goed op de hoogte zijn van de stand van zaken in Den Haag. Dat is niet voor elke organisatie even eenvoudig. De Issuemakers heeft jarenlange ervaring in de public affairs, en ondersteunt diverse opdrachtgevers met politieke monitoring en hun belangenbehartiging in diverse sectoren.

11

Stakeholdermanagement

Het monitoren van concurrenten, warm houden van ambassadeurs of in kaart brengen van criticasters. Stuk voor stuk ingrediënten voor een succesvol stakeholdersbeleid. En dat wordt, mede door de invloed van sociale media, steeds belangrijker. Issuemakers adviseert diverse opdrachtgevers over hun stakeholdermanagement. We brengen het speelveld in kaart en wegen houding, beslissingsmacht en actiebereidheid om per stakeholder de strategie te kunnen bepalen. Stakeholdermanagement behoeft voortdurend aandacht: zodra het belang van organisaties bij een bepaald issue verschuift, doet de positie van de stakeholders dat immers ook.

6

Issue-advisering

We stellen scenario’s op om zicht te krijgen op hoe de negatieve issues zich in de toekomst kunnen gaan ontwikkelen en adviseren over mogelijke strategieën (reactief en pro-actief) om deze issues te managen en ervoor te zorgen dat issues geen crisis worden.

We reviewen de interne structuur van een organisatie rondom issuemanagement en adviseren over de invulling van een issue-gerichte organisatie.

7

Crisis-advisering en uitvoering

Een reputatie is sneller gebroken dan opgebouwd: daar is slechts één crisis voor nodig. Je goed door een crisis heen weten te slaan, is voor organisaties dan ook van levensbelang. Snelheid en een goede voorbereiding zijn daarbij cruciaal. Issuemakers voorziet haar opdrachtgevers op beide onderdelen van advies. Door scenario’s uit te werken, medewerkers te trainen, crisishandboeken op te stellen en organisaties in tijden van crisis bij te staan op het gebied van woordvoering en monitoring.

Meer informatie over issue management?

Back To Top