Doorgaan naar artikel

Ga jij aan op maatschappelijke issues? Op private en publieke opdrachtgevers die zich maatschappelijk willen positioneren en hun impact en reputatie willen vergroten? En vul je die passies aan met kennis en wellicht ervaring op het gebied van mediabenadering, public relations, crisiscommunicatie, public affairs, stakeholdermanagement of reputatiemanagement? Dan ben jij binnenkort wellicht onze nieuwe collega!

Wij zijn Issuemakers; strategische communicatieadviseurs, met een sterk gevoel voor inhoud. Samen met onze opdrachtgevers formuleren wij maatschappelijke ambities of scherpen deze aan, om ze vervolgens om te zetten in positieve impact voor organisaties en op de samenleving. Op die manier werken we aan de aansluiting van onze opdrachtgevers op de samenleving en helpen we maatschappelijke transities te versnellen. Samen met opdrachtgevers werken we aan oplossingen voor de uitdagingen van nu en die van de toekomst. We doen dat op basis van issue intelligence en door issues te managen en te maken. En op basis van een brede, discipline overstijgende aanpak.

En wij zoeken jou! Een nieuwe collega, aan het begin van haar/zijn carrière of met een aantal jaar relevante werkervaring, die samen met collega’s aan de slag wil voor onze opdrachtgevers. Goed in het monitoren en analyseren van informatie, in plannen maken, advisering, uitvoering en projectmanagement. Een collega die nieuwe kennis en inzichten deelt, die ons scherp houdt qua trends en hypes, die het leuk vindt om hierover met collega’s te praten en die ook graag meewerkt aan het organiseren van eigen events als het Issuecongres of de Issuelezing.

Maar bovenal zoeken we een nieuwe collega die gek is op haar of zijn vak en nog veel wil leren. Die net als wij heel serieus kan zijn maar het ook fijn vindt om samen te lunchen en de laatste ontwikkelingen uit te wisselen. En die impactvol werk wil leveren voor – en samen met – prachtige opdrachtgevers. We streven er daarbij naar dat ons team de samenleving waar we voor werken, steeds beter representeert. We zoeken dus naar een collega die ons team aanvult.

Wat ga je bij ons doen?

Geen dag is hetzelfde. Soms ben je druk met 1 of 2 grote opdrachten, soms misschien wel met 5 kleinere tegelijk. Soms is het even stil staan, maar vaker is het samen hollen voor een klant. Je planning gaat wel eens op de schop, omdat spoed bij een opdrachtgever daar om vraagt. Wij zoeken een junior / medior collega die dat leuk vindt en die dat kan.

Daarnaast weten we vrij zeker dat dit in ieder geval onderdeel zal zijn van jouw baan bij ons:

  • Je schrijft (met hulp van een collega) plannen van aanpak en stelt offertes op.
  • Je adviseert opdrachtgevers over maatschappelijke en politieke issues.
  • Je voert binnen opdrachten (een deel van het) werk zelfstandig uit.
  • Je brengt issues in kaart door informatie en data te verzamelen en deze te duiden.
  • Je monitort en analyseert bronnen en documenten zodat opdrachtgevers daarmee verder kunnen
  • Je versterkt de kwaliteit van ons werk in de breedte, door kennis te delen en samen op te trekken.
  • Je blijft je ontwikkelen.

Wat mag jij van ons verwachten?

  • Dat we onze sterke en onderscheidende positionering iedere dag waar proberen te maken.
  • Dat we jou een uitdagende werkomgeving bieden én onderlinge collegialiteit en betrokkenheid.
  • Een veilige werkomgeving met oog voor diversiteit en inclusie, een duidelijke policy aangaande grensoverschrijdend gedrag én open gesprekken over deze onderwerpen.
  • Gesprekken over maatschappelijke en politieke ontwikkelingen (en soms over hele andere zaken)
  • Dat we jou het liefst inzetten op de scheidslijn tussen communicatie, beleid en strategie.
  • Dat we jou de mogelijkheid geven om mee te denken en te bouwen aan het bureau.
  • Dat we open staan voor jouw feedback en ideeën, zodat we samen kunnen groeien.
  • Een marktconform salaris, flexibiliteit qua waar je werkt en samenwerken met leuke collega’s.


Wat verwachten wij van jou?

  • Maatschappelijk betrokkenheid, interesse in de wereld om je heen en de issues achter het nieuws.
  • Ervaring op/interesse voor/kennis van: public affairs, crisiscommunicatie, public relations, media, stakeholdermanagement, reputatiemanagement, gedragsbeïnvloeding.
  • Analytisch denkvermogen en goed in realisatie van plannen en ideeën.
  • Sterk verantwoordelijkheidsgevoel m.b.t. je werk en het realiseren van wensen van opdrachtgevers.
  • Ervaring met projectmanagement.
  • Ervaring met werken voor/ bij een bureau is een pré.
  • Inspiratie, collegialiteit, kritische feedback, plezier en enthousiasme.
  • Goede beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal.

En? Ben jij die geweldige aanvulling op ons team? Dan zien we jouw sollicitatiebrief en cv met veel plezier tegemoet! Heb je een mooie case of een aansprekend voorbeeld dat je graag meestuurt? We zijn benieuwd!

Je kunt je sollicitatie tot 7 juli sturen naar en uiterlijk 12 juli hoor je of je uitgenodigd wordt voor een gesprek. Omdat het dan middenin de vakantieperiode is voor velen, kunnen we dit gesprek ook online doen. Heb je een vraag of lukt het qua vakantiedata niet helemaal, dan kun je naar hetzelfde adres mailen, of even bellen met Sybrig van Keep via 020-345 5088. Mocht je de genoemde datum niet kunnen halen, aarzel dan niet om even te bellen.

We kijken uit naar jouw reactie!

» Werken bij Issuemakers

Terug naar boven