Wij geloven in de kracht van issues
Issuemakers is een communicatieadviesbureau. Wij adviseren en ondersteunen organisaties die maatschappelijke impact hebben of willen maken, door voor hen maatschappelijke en politieke issues te monitoren, te managen en te maken.
In onze adviezen, campagnes, lobbytrajecten en strategieën zijn verschillende disciplines verwerkt;
- Public Relations
- Public Affairs
- Stakeholdermanagement
- Reputatiemanagement
- Corporate communicatie
- Crisiscommunicatie
Ook Issuemaker worden?
Word jij enthousiast van alles dat je hier leest en/ of op onze socials ziet? En denk je: ik/ mijn vriend/ buurvrouw/ kind zou ook wel een Issuemaker willen zijn!
Dan hebben we goed nieuws. We zoeken namelijk enkele nieuwe collega’s en stagiairs!
Kijk hier voor de vacatures, of volg onderstaande knop.
Onze expertise
Issue-intelligence
We beschikken over goede voelsprieten voor ontwikkelingen in de samenleving en politiek en brengen omgevingssensitiviteit binnen bij organisaties. Dit doen we onder andere door het monitoren en duiden van wat er intern, in de samenleving en binnen de politiek gebeurt en door het voeren van gesprekken met relevante stakeholders.
Issuemanagen
De Issuemakers gelooft dat organisaties met een proactieve issue-aanpak hun reputatie kunnen bevorderen.
We zien issues niet alleen als risico’s die moeten worden gemanaged door issue management, maar ook als kansen voor positieve positionering.
Door een gedegen issue-aanpak kunnen de meeste crises worden voorkomen.
Issuemaken
Door onderwerpen te omarmen die in de samenleving spelen, kunnen organisaties zich stevig maatschappelijk profileren. Dat is belangrijk: de moderne consument wil immers weten waar een bedrijf voor staat. Ons doel is dat organisaties uiteindelijk bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke issues. Een issue ‘maken’ kan op talloze manieren.
Cases
Gemeente Rijswijk | Communiceren over Welzijn
Gemeente Rijswijk | Communiceren over Welzijn De stad Rijswijk is een groeigemeente met een dorps karakter en grootstedelijke uitdagingen in…
Mediatrainingen
Mediatrainingen Als organisatie moet je voorbereid zijn om regelmatig de pers te woord te staan, zowel in voorspoedige als crisistijden.…
Ministerie Buitenlandse Zaken | Mediatrendanalyse
Ministerie Buitenlandse Zaken | Mediatrendanalyse In 2022 stond het ministerie van Buitenlandse Zaken regelmatig in de belangstelling, zowel van het publiek…