Doorgaan naar artikel

DDMA – Introductie Nederlands influencerregister | Persbenadering en Issuemaken 

Influencermarketing is in korte tijd een volwassen en volwaardig kanaal geworden binnen de marketingwereld. Naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook extra verantwoordelijkheden met zich mee.   

Reclame moet als reclame herkenbaar zijn, en een influencer moet rekening houden met speciale regels die zijn opgesteld voor bijvoorbeeld kindermarketing. Maar wie vertelt je dat, als je als influencer spullen krijgt opgestuurd van merken en er opeens strenger op je wordt gelet als je dit post?  

Daarom ontwikkelden verschillende organisaties uit de marketingsector – DDMA, Bond van adverteerders en de Stichting Reclame Code- certified by influencerregels.com. Een certificering waarmee influencers, online creators en talenten kunnen laten zien dat ze op een juiste en verantwoorde manier reclame maken. Inmiddels zijn meer 700 influencers gecertificeerd💪! 

Issuemakers was verantwoordelijk voor de communicatie richting pers en stakeholders. Want voordat het verhaal met de media kon worden gedeeld,  was het van groot belang dat grote adverteerders en managementbureaus op de hoogte waren van het initiatief en input konden geven op het certificeringsproces.  Collega’s Emma Postma, Marit van der Veldt en Lars Ykema werkten maanden hard aan het project .  

Benieuwd waar dat toe leidde? Binnen een week meldden meer dan 900 influencers zich aan voor de e-learning en waren we overal te zien. Van de NOS tot het AD tot de podcast Bankzitters. 

Lees/luister/kijk het hier terug:
🧡 NOS
🧡 RTL
🧡 Adformatie
🧡 Trouw
🧡 AD 

Behoefte aan advies van onze experts over jouw issue?    
Terug naar boven