Doorgaan naar artikel

Het oude motto ‘mens zoekt werk’ is inmiddels achterhaald. Het is nu ‘werk zoekt mens’. Of het nu in de procesindustrie, zorg, energiesector of onderwijs is – overal is de beschikbaarheid van voldoende, goed personeel de grote bottleneck voor de komende jaren. Het begrip ‘arbeidsmarktcommunicatie’ kan weer volledig worden afgestoft. Bedrijven en instellingen moeten vol aan de bak om mensen te verleiden. Kom bij ons!!

 

Maar wat is daarvoor nodig? Een interessante functie en een goed salaris is de basis. Maar dat maakt niet meer alleen het verschil. Ook trendy tafeltennistafels, hippe hangmatten en koele kamerplanten zijn niet meer genoeg. De medewerker van nu wil het verhaal horen van de organisatie: Waarom ben je op aarde? Waarom doet het ertoe om bij jullie te komen werken? Welke impact kan ik zelf als medewerker maken als ik bij jullie kom?

 

Maak dat allemaal duidelijk – overtuigend en aansprekend, met woorden en beelden. Laat je eigen medewerkers dat verhaal ook vertellen. Dat is altijd sterker. Met gebruik van alle communicatiekanalen die nuttig en effectief zijn. Via socials uiteraard – maar denk ook aan live events. Waarom geen stand op Lowlands of bij de Zwarte Cross? En mik niet alleen op de jonge twintigers in je communicatie aanpak. Ook dertigers, veertigers, vijftigers – en zelfs zestigers – zul je moeten verleiden. Je hebt ze straks allemaal nodig.

 

Investeren in arbeidsmarktcommunicatie is een must voor elke organisatie die klaar wil zijn voor de toekomst. Ons bureau kan helpen met het creëren van een eigen verhaal en met het ontwikkelen van een herkenbaar, maatschappelijk profiel. Daarnaast ondersteunen we met creatieve PR om de gewenste doelgroepen te bereiken.

 

Bent je benieuwd of wij iets dergelijks voor jouw organisatie of project kunnen realiseren? Wij gaan graag met je in gesprek.

Behoefte aan advies van onze experts over jouw issue?    
Terug naar boven