Skip to content
8

PR and media strategy and execution

You have to earn media attention. This can be done by approaching the right journalists or bloggers at the right time, with the right information or the right story. Issuemakers has a broad media network and is happy to help clients get deserved attention. We not only map out the strategy, but we also take care of its implementation. From preparing and sending press releases to writing columns and opinion pieces and organizing press conferences and events.

9

Media training

An unfortunate media appearance can cause a lot of damage to your reputation. Even if something goes wrong in a late-night item from the local television station, thanks to the Internet, every slip-up can be mercilessly magnified. Issuemakers are happy to help organizations to appear well in the media. The three most important conditions to achieve this? Practice, practice and practice. Not only to appear as naturally as possible in front of the camera, but also to be able to formulate your core message clearly.

10

Public Affairs: advice and implementation

Een goed voorbereide organisatie weet wat er rondom de voor haar relevante issues in de politiek speelt, op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau. Met een doordacht public affairs-beleid signaleert een organisatie tijdig risico’s en grijpt zij kansen om op het juiste moment, met de juiste boodschap op het juiste issue politieke stakeholders te benaderen. Wie de politieke en maatschappelijke agenda wil beïnvloeden, moet dus goed op de hoogte zijn van de stand van zaken in Den Haag. Dat is niet voor elke organisatie even eenvoudig. De Issuemakers heeft jarenlange ervaring in de public affairs, en ondersteunt diverse opdrachtgevers met politieke monitoring en hun belangenbehartiging in diverse sectoren.

11

Stakeholder management

Het monitoren van concurrenten, warm houden van ambassadeurs of in kaart brengen van criticasters. Stuk voor stuk ingrediënten voor een succesvol stakeholdersbeleid. En dat wordt, mede door de invloed van sociale media, steeds belangrijker. Issuemakers adviseert diverse opdrachtgevers over hun stakeholder management. We brengen het speelveld in kaart en wegen houding, beslissingsmacht en actiebereidheid om per stakeholder de strategie te kunnen bepalen. Stakeholdermanagement behoeft voortdurend aandacht: zodra het belang van organisaties bij een bepaald issue verschuift, doet de positie van de stakeholders dat immers ook.

6

Issue-advisering

We stellen scenario’s op om zicht te krijgen op hoe de negatieve issues zich in de toekomst kunnen gaan ontwikkelen en adviseren over mogelijke strategieën (reactief en pro-actief) om deze issues te managen en ervoor te zorgen dat issues geen crisis worden.

We reviewen de interne structuur van een organisatie rondom issuemanagement en adviseren over de invulling van een issue-gerichte organisatie.

7

Crisis-advisering en uitvoering

A reputation is broken faster than it is built: it only takes one crisis. Knowing how to get through a crisis well is therefore of vital importance for organizations. Speed and good preparation are crucial. Issuemakers provides its clients with advice on both aspects. By developing scenarios, training employees, drawing up crisis manuals and assisting organizations in times of crisis in the field of spokesperson and monitoring.

Meer informatie over issue management?

Back To Top